De Praktijk

Wie is het gezicht achter PUUR huidzorg? Hoe kan ik een afspraak maken of wijzigen? Welke behandelingen worden vergoed? Waar is de praktijk geregistreerd?

Het antwoord op deze, en meer, vragen vind je hieronder…

NB: vanwege de uitbraak van het corona virus zijn face-to-face behandelingen op dit moment alléén mogelijk als die medische noodzakelijk zijn. Je hebt hiervoor een brief van de (huis)arts nodig.

Intake gesprekken en adviezen m.b.t. productgebruik en thuisbehandeling worden GRATIS digitaal aangeboden. Het is mogelijk om te videobellen of foto’s te sturen (whatsapp of e-mail). Zo beperken we het aantal contactmomenten en kun jij zelf aan de slag om, onder begeleiding van een huidtherapeut, jouw huid gezond & stralend te maken!

Neem contact op via het contactformulier | Tel: 0616501179 | E-mail: contact@puurhuidzorg.nl

Ben je al bekend met de producten die ik adviseer & verkoop? Via het bestelformulier kun jij eenvoudig jouw producten bijbestellen! Producten worden GRATIS bezorgd in regio De Meern, Vleuten en Leidsche Rijn.

Suzan de Groot, huidtherapeut

Even voorstellen...

Ik ben Suzan de Groot, geboren in 1984 als oudste van een gezin van 5. Mijn hele jeugd heb ik met mijn ouders, 2 zusjes en 2 broertjes op een boerderij doorgebracht. Eerst in Benthuizen en later in Hippolytushoef, waar mijn vader nog steeds actief is als melkveehouder. In 2009 ben ik moeder geworden van mijn dochter, Anna, en in 2012 is mijn zoon, Lucas, geboren. Inmiddels ben ik ook bonusmoeder van twee bonusdochters, Jennifer (2010) en Charlie (2012) en woon ik sinds de zomer van 2018 samen met mijn vriend, Dave (1983), en ons gezin in De Balije, De Meern.

Nadat ik in juli 2004 mijn VWO diploma van de middelbare school had behaald, was mijn eerste keus voor een vervolgopleiding Diergeneeskunde. Als oudste dochter van een boerengezin was het jarenlang mijn droom om veearts te worden. Helaas spatte die droom in de zomer van 2004 in duizend stukjes uiteen toen ik niet was ingeloot voor die opleiding. En nu? Ik had al mijn pijlen op Diergeneeskunde gericht en geen goed alternatief. Ik besloot een “tussenjaar” te nemen.

In dat tussenjaar kwam ik veel met mensen in contact, en dat beviel eigenlijk wel heel goed. Zodoende ben ik op zoek gegaan naar een opleiding waarbij ik meer met mensen i.p.v. dieren zou werken. “Helpen” was het sleutelwoord. Tijdens mijn puberteit, en ook tijdens mijn eerste zwangerschap, heb ik flink last gehad van acne, waardoor mijn interesse voor de opleiding Huidtherapie werd gewekt. Na een bezoek aan de open dag wist ik het zeker, ik wil huidtherapeut worden! Helaas werd er (en wordt nog steeds) ook voor deze opleiding geloot, maar hoorde ik in de zomer van 2005 dat ik was ingeloot voor deze opleiding. Alsof het zo moest zijn <3

In september 2005 ben ik aan de opleiding Huidtherapie op de Hogeschool Utrecht begonnen. De eerste 2,5jr véél theorie- en praktijklessen over de huid en het menselijk lichaam. In het 3e studiejaar heb ik 10wkn en in het 4e studiejaar 20wkn stage gelopen in breed georiënteerde huidtherapie praktijken. Mijn opleiding heb ik zonder problemen in juli 2009 afgerond, na mijn scriptie over atopische dermatitis. Kort daarna is Anna geboren.

Van 2010 t/m 2019 heb ik in loondienst, en later als freelancer, in meerdere praktijken gewerkt. In die jaren heb ik veel ervaring opgedaan in alle facetten van mijn beroep, zowel medisch als cosmetisch. Precies datgene wat mij zo aanspreekt in dit werk. Geen dag is hetzelfde en je helpt de hele dag mensen naar een gezonde(re) stralende huid! Ik hoef mij nooit te vervelen, want iedereen krijgt een persoonlijke behandeling en niemand is hetzelfde.

Sinds juli 2019 ben ik, na overname, de trotse eigenaresse van PUUR huidzorg. Mijn rugzak met 10jr werkervaring heb ik meegenomen en gebruik ik om míjn patiënten en cliënten de best mogelijke huidzorg te bieden. De naam van de praktijk is hetzelfde gebleven en die is mij op het lijf geschreven. Kwaliteit, no-nonsense, aandacht en respect zijn sleutelwoorden.

Het is mijn missie om, samen met jou, jouw huid weer gezond en stralend te laten zijn. Ik vind het belangrijk om dichtbij de natuurlijke aspecten van de huid te blijven. PUUR huidzorg – PUUR natuur.

 

Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten (NVH) en Kwaliteitsregister Paramedici (KP)

Kwaliteitsregistratie

NVH lidmaatschapsnummer 500671 & KP registratienummer 59911861788

De NVH is dé beroepsvereniging van en voor huidtherapeuten in Nederland. Zij zorgt voor het continu optimaal houden van de kwaliteit en voor een goede positie van de huidtherapeut en huidtherapie in het algemeen. Zij behartigt de belangen van alle ruim 1.000 aangesloten leden. Dat zijn huidtherapeuten die werken in een huidtherapiepraktijk, ziekenhuis, zelfstandige behandelcentrum, kliniek en schoonheidssalon maar ook praktijkeigenaren en studenten (aspirant-leden) aan de opleiding huidtherapie.

De NVH zet haar leden centraal bij alles wat zij doet en behartigen hun belangen zodat zij hun vak zo optimaal mogelijk kunnen uitoefenen. Het gaat daarbij om belangen op het gebied van bijvoorbeeld vakinhoud, kwaliteit, veiligheid, bedrijfsvoering en contractering met zorgverzekeraars. Namens de leden gaan wij op landelijk niveau met belangrijke stakeholders zoals overheidsinstanties, zorgverzekeraars, patiëntorganisaties en andere beroepsverenigingen in gesprek. Om de huidtherapeutische zorg doorlopend te verbeteren ontwikkelt de NVH samen met haar leden kwaliteitsbeleid en organiseert na- en bijscholingsactiviteiten.

Voor meer informatie zie; www.huidtherapie.nl

Het KP voert de registratie en herregistratie uit voor paramedische beroepen en toetst of een paramedicus voldoet aan de kwaliteitseisen van de beroepsgroep.
Patiënten, zorgverzekeraars en werkgevers kunnen de registers raadplegen om te zien of een paramedicus is vermeld in het kwaliteitsregister en daarmee voldoet aan de kwaliteitseisen.
Het KP maakt transparant welke paramedici voldoen aan de kwaliteitseisen van de beroepsgroep en geeft u hiermee de mogelijkheid om te controleren of uw paramedicus bevoegd is en zijn deskundigheid op peil houdt.

Indien een paramedicus zich heeft geregistreerd, dan is deze in bezit van een uniek KP-registratienummer.

Voor mijn actuele herregistratie zie; KP

Vermoedt u een huidprobleem, heeft u vragen of klachten m.b.t. uw huid?

Directe Toegankelijkheid Huidtherapie

PUUR huidzorg is erkend door álle zorgverzekeraars. Dat betekent dat je bij PUUR huidzorg terecht kunt met én zonder verwijzing van de huisarts of specialist.

Zonder verwijzing ook directe toegang Huidtherapie

Voortaan heeft u niet langer een verwijzing van de (huis)arts of specialist nodig als u naar de praktijk wilt komen. Dankzij een besluit van de minister van Volksgezondheid zijn bijna alle paramedische beroepen per 1 januari 2011 direct toegankelijk geworden. Huidtherapeuten zijn voortaan bevoegd om patiënten in behandeling te nemen zonder verwijzing van een arts of specialist. Natuurlijk mag u ook met verwijzing een afspraak maken bij de praktijk.

NB: voor oedeemtherapie is wél een verwijzing van de (huis)arts of specialist nodig.

Vermoedt u een huidprobleem, heeft u vragen of klachten m.b.t. uw huid?

Als patiënt kunt u steeds vaker zelf uw zorgverlener kiezen. U bepaalt zelf of u eerst naar de huisarts wilt of toch liever direct naar de praktijk komt. Vermoedt u een huidprobleem, heeft u vragen of klachten m.b.t. uw huid? De huidtherapeut kan u snel duidelijkheid verschaffen. Wanneer vastgesteld wordt dat behandeling mogelijk is, kan de behandeling snel worden gestart. Mocht behandeling om welke reden dan ook niet mogelijk zijn, dan zal u alsnog terugverwezen worden naar de huisarts.

Hoe werkt het?

Naast de beroepsmatige deskundigheid zijn de huidtherapeuten extra geschoold in verband met de directe toegang. Kortom: zij weten hoe ze te werk moeten gaan, ook als patiënten niet eerst bij hun huisarts zijn geweest. De huidtherapeut bepaalt aan de hand van een screening of u in aanmerking komt voor een huidtherapeutische behandeling. De huidtherapeut is en blijft verantwoordelijk voor de zorg en de behandeling van uw huid.

Afspraak maken & intake gesprek

Afspraak maken

Ik wil u graag helpen om van uw huidproblemen af te komen. Daarom nodig ik u uit voor een intake gesprek bij mij in de praktijk. U kunt telefonisch, via whatsapp of per e-mail contact opnemen om een afspraak te maken.

Voor de intake is het belangrijk dat u een geldig legitimatiebewijs meeneemt. Als u bent doorverwezen door een arts of specialist, dan ook graag de verwijsbrief meenemen.

Bij het intake gesprek bespreken we uw probleem, vraag, klacht, wens en/of verwachting m.b.t. uw huid. De behandeling van een huidaandoening verschilt per persoon. Om voor u de juiste behandeling te bepalen zal ik eerst uw algehele gezondheid in kaart brengen. Vervolgens leg ik u uit wat deze behandeling inhoudt en wat hiervan de kosten zullen zijn.
Stemt u in met de voorgestelde behandeling dan maken we een vervolgafspraak.

Een afspraak kan, uitsluitend persoonlijk, per telefoon, whatsapp of e-mail worden verplaatst of geannuleerd. Buiten openingstijden is het mogelijk om de voicemail in te spreken. Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Afspraken dienen minimaal 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Indien niet tijdig is afgezegd, zal de gereserveerde tijd in rekening worden gebracht.

Kom je met de fiets, auto of het OV?

Bereikbaarheid

PUUR huidzorg is goed bereikbaar met de fiets, auto en het OV. De praktijk bevindt zich op bedrijventerrein Oudenrijn (vlakbij GAMMA De Meern) aan een parallelweg van de Oudenrijnseweg, die Leidsche Rijn met de A12 verbind, ten westen van De Meern.

Je herkent de praktijk aan de witte raamstickers (1e verdieping) met ‘logo’ en ‘PUUR huidzorg’. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid voor fiets en auto. De praktijk ligt op de 1e verdieping. Voor minder validen is er een traplift aanwezig.

Fiets vanuit De Meern: neem het fietsbruggetje t.h.v. kruising Meentweg x Laan 1954 door het Meentpark, sla rechtsaf = Gessel, 2e inrit links, de praktijk bevindt zich aan het einde aan je rechterhand.

Fiets vanaf Rijksstraatweg: volg de busbaan, sla af naar Landzigt t.h.v. Molensteyn langs de Langerakbrug/Oudenrijnseweg, rotonde rechtdoor richting de GAMMA en meteen linksaf de parallelweg op = Boteyken, de praktijk bevindt zich na ca. 350m aan je rechterhand.

Auto vanaf A12/N198: 5 minuten vanaf A12 afrit 15 De Meern, volg borden bedrijventerrein Oudenrijn/Langerak, sla op de rotonde van de Oudenrijnseweg af richting de GAMMA en meteen linksaf de parallelweg op = Boteyken, de praktijk bevindt zich na ca. 350m aan je rechterhand.

Auto vanaf Langerakbaan: neem t.h.v. de busbaan de afslag naar de Langerakbrug/Oudenrijnseweg, sla bij de rotonde rechtsaf en meteen linksaf de parallelweg op = Boteyken, de praktijk bevindt zich na ca. 350m aan je rechterhand.

OV: 12 min lopen vanaf bushalte De Meern Oost, buslijnen 24, 28, 29, 102 en 107. Volg fietsroute vanaf Rijksstraatweg.

U kunt (een deel van) de behandeling vergoed krijgen

Vergoeding huid-, laser- en oedeemtherapie

Een groot aantal zorgverzekeraars vergoedt huidtherapeutische behandelingen. Huidtherapie wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering. De vergoedingen verschillen sterk per verzekeraar. Raadpleeg hiervoor de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering.

Oedeemtherapie kan zowel vanuit de aanvullende- als de basisverzekering worden vergoed. Dit verschilt per indicatie. Bij chronische indicaties worden de eerste 20 behandelingen uit de aanvullende verzekering vergoed, mits uw pakket toereikend is – anders zijn de resterende kosten voor eigen rekening, en daarna worden de behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering.
Soms is het nodig om een machtiging aan te vragen voordat tot vergoeding wordt overgegaan.

Pinnen? Ja graag!

Afrekenen

De behandeling en/of producten dienen direct te worden voldaan, bij voorkeur middels pinbetaling. U ontvangt de factuur per e-mail, zodat u deze (indien nodig) direct online kunt indienen bij uw zorgverzekering. 

Oedeemtherapie behandelingen worden rechtstreeks ingediend bij de zorgverzekeraar, en hoeven daarom niet te worden afgerekend. Wanneer u onvoldoende bent verzekerd, dient u de (resterende) behandelingen wel direct te voldoen. 

Algemene voorwaarden & Privacy verklaring

Algemene voorwaarden & Privacy verklaring
PUUR huidzorg gebruikt patiëntengegevens alleen voor het doel waarvoor de gegevens zijn opgeslagen. PUUR huidzorg deelt patiëntengegevens niet met derden, tenzij dit voor het opslagdoel nodig is. PUUR huidzorg bewaart patiënten gegevens niet langer dan nodig is op basis van het opslagdoel van de gegevens. PUUR huidzorg houdt met alle mogelijke middelen en maatregelen patiënten gegevens veilig voor inzage van onbevoegden. PUUR huidzorg   vraagt toestemming aan de patiënten voor het opslaan van persoonsgegevens, als er geen behandelcontract gesloten is. PUUR huidzorg informeert patiënten over de rechten van de patiënten ten aanzien van zijn persoonsgegevens. PUUR huidzorg informeert haar patiënten over het doel van de verwerking van persoonsgegevens. PUUR huidzorg informeert patiënten indien PUUR huidzorg bijzondere handelingen met de persoonsgegevens gaat verrichten.

Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

Algemene informatie AVG
Sinds 25 mei 2018 geldt de AVG. Deze verordening zorgt ervoor dat in de hele EU dezelfde privacywetgeving geldt.
De AVG beschrijft o.a. het recht op; inzage, vergetelheid, rectificatie en aanvulling, dataportabiliteit, beperking van verwerking, bezwaar te maken tegen gegevensverwerking en duidelijke informatie.
De AVG legt de verantwoordelijkheid bij de praktijkhouder om aan te tonen dat zij aan de privacyregels voldoet. Door te voldoen aan de verantwoordingsplicht lever ik een belangrijke bijdrage aan de bescherming van het grondrecht van mensen op privacy.
Vanwege deze privacy wet vraag ik tijdens het intake gesprek schriftelijke toestemming voor het opslaan van persoonsgegevens.

Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn privacy verklaring.

Klant Ervarings Onderzoek (KEO)

PREM huidtherapie vragenlijst

De PREM huidtherapie vragenlijst gaat over uw ervaringen met de huidtherapiepraktijk en uw huidtherapeut. De vragenlijst heeft tot doel de kwaliteit van de huidtherapie te meten zoals deze door u wordt ervaren. Zo kan de zorg beter worden afgestemd op uw wensen.

De ervaringsvragen gaan over patiëntparticipatie, nazorg, samenwerking, bejegening en informatieverstrekking.

De zorgverzekeraar verplicht mij als praktijkhoudend zorgverlener om u na minimaal 2 behandelingen, met een maximum van 2x per jaar, uit te nodigen voor dit kwaliteitsonderzoek. U ontvangt de uitnodiging digitaal, via e-mail, van ZorgRespons. Ik wil u verzoeken deze vragenlijst van 17 vragen in te vullen. De informatie en resultaten worden volledig anoniem verwerkt, en zijn ook voor mij als zorgverlener niet te herleiden. Met de uitkomsten van deze vragenlijst kan ik de kwaliteit van zorg waarborgen.

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Niet tevreden?

Klachtenprocedure
Ik zie mijn patiënten en cliënten graag tevreden naar huis gaan. Daarom blijf ik werken aan de kwaliteit van mijn zorgverlening. Bent u toch niet (helemaal) tevreden? Geef het aan mij door, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.
Ik wil u vragen uw opmerking of klacht aan mij kenbaar te maken. Dit geeft mij de mogelijkheid om uw klacht op te lossen en in de toekomst soortgelijke klachten te voorkomen.
  1. Neem contact op met de huidtherapeut die u heeft behandeld. In de meeste gevallen kan uw klacht snel worden opgelost.
  2. Mocht u daarna nog niet tevreden zijn, kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij PUUR huidzorg via e-mail of post.
  3. Als u er niet uit kunt komen, kunt u zich wenden tot de klachtencommissie van de Nederlandse Vereniging van Huidtherapeuten. Deze klachtencommissie is onafhankelijk en zal uw klachten met de grootst mogelijke zorg behandelen. Meer informatie vindt u op de website van de NVH.